Skip to main content

Flajeri

Flajeri spadaju u grupu akcideničnih (reklamnih) štamparskih proizvoda. Odlična su vrsta reklamnog materijala već dug niz godina jer imaju jedan od najjeftinijih načina izrade.

Koliko puta su Vas na ulici presreli i dali Vam flajer koji niste ni pogledali?

To se dešava zbog načina na koji je flajer dizajniran. Flajer treba da bude jednostavan, konkretan i jasan na prvi pogled. Takođe, prvenstveno treba da privlači pažnju ciljne grupe kojoj je namenjen, a potom i ostalih potrošača. Ne sme da bude pretrpan suvišnim tekstom i ilustracijama, već sadržaj treba da bude sažet i jasan.

Ljudi često mešaju pojam flajera i prospekta.

Prospekt je bolje rešenje ukoliko imate više informacija koje želite da podelite sa ciljnom grupom. On se izrađuje na A4 formatu (savijen izgleda kao letak), dok su standardni formati flajera A5 i A6.

Iako se nalazimo u vremenu kada digitalni marketing ima veliku ulogu u reklamiranju proizvoda ili usluga, ne smemo zaboraviti flajere koji još uvek imaju značajno mesto među reklamnim sadržajem. Obzirom na to da se uglavnom izrađuju u većem broju, sam proizvod kasnije dopire do velikog broja ljudi. Vratimo se na dizajn flajera i spomenimo neke od elemenata koje flajer treba da poseduje.

Za razliku od velikog broja reklama na online platformama, akcidenični (reklamni) proizvodi, među kojima je i flajer, dolaze u kontakt sa potrošačem. To može da bude potencijalni prvi korak do prodaje usluge ili proizvoda, zato je važno da bitan sadržaj flajera ne bude prigušen suvišnim ilustracijama, tekstom, animacijama...

Pre izrade flajera potrebno je da odredite ciljnu grupu kojoj je flajer namenjen. Najpre odredite kojoj starosnoj dobi i kom polu je Vaš proizvod ili usluga namenjena. Zatim ispratite trendove, pogledajte šta je to što Vašoj ciljnoj grupi privlači pažnju i upotrebite to da ih pridobijete.

Ako imate konkurenciju, nije loše istražiti njihove metode i idejna rešenja pa na kontu toga tek odrediti u kom smeru će ići Vaša reklama.

Primeri:

Za penzionere koristićete blage boje, sa upečatljivim tekstom, većeg fonta, bez serifa u tamnijoj boji. Pokušajte da više informacija o Vašoj usluzi bude u slici nego u tekstu.

Za mlađe generacije uzmite dominantnije boje, želite da postignete kontrast (žuta – ljubičasta, žuta – crna...), igrajte se sa fontovima. Pronađite font koji najbolje opisuje Vašu uslugu ili proizvod. Ubacite neku zanimljivu sliku ili ilustraciju.

Kako bi flajer (letak) ispunio sve uslove da bude uspešan moramo da se pridržavamo nekih pravila i da koristimo određene osnovne elemente.

Flajer treba da sadrži ove osnovne elemente:

Kontakt i informacije o licu/firmi koje se reklamira. Ovo pored logo-a treba da ostavi Vaš  unikatan pečat, način na koji će potrošač doći do Vas. Prilikom dizajniranja dva puta obratite pažnju da li ostavljate tačne podatke (adresu, mejl, telefon, sajt, društvene mreže...).

Drugi element je naslov. On treba da bude lepo uklopljen u kompoziciju Vašeg flajera tako da bude taj jedan detalj koji će osobu koja gleda flajer zainteresovati da pročita/pogleda I ostatak flajera, a potom možda i poseti vaš sajt, društvene mreže...

Treći element, možda i najvažniji za osobu/firmu koja se reklamira pomoću flajera jeste unikatan logo. Njime ćete se ograditi od mora konkurencije i biti unikatni u delatnosti kojom se bavite. Kupci će sigurno zapamtiti dobro usklađene logo sa bojama na flajeru.

Četvrti element je tekst. Pokušajte da u kratkim crtama objasnite šta to reklamirate (prodajete). U svega nekoliko rečenica treba da ubedite potrošača da je baš Vaš proizvod/usluga prava stvar za njega.

Liste ili grafikoni su peti elementi na flajeru. Pođite od sebe, mnogo Vam je lakše da neke informacije imate prikazane u vidu tabele, liste ili grafikona nego da potrebne informacije pronalazite u blokovima teksta. Tako je i sa potrošačima, ovako ćete im omogućiti lakši pregled informacija. Flajer sa ovim elementima će ostaviti mnogo jači utisak i Vaš flajer će izgledati profesionalnije.

Šesti element jeste fotografija. Sam tekst na flajeru treba da govori umesto Vas, ali bez slike potrošač neće imati celokupnu sliku o proizvodu ili usluzi koju nudite. Zato je bitno da fotografija koju stavljate bude dobro usklađena sa bojom flajera, da bude interesantna i ono najvažnije, dobrog kvaliteta. Stavljanje slike lošeg kvaliteta može biti odbojno i time možemo postići neženjeni efekat u reklamiranju.

Po nekom pravilu trebalo bi se pridržavati svih ovih pravila, ali u retkim situacijama može se odstupati od njih (klijent insistira, pridržavanje pravila kvari poruku reklame...).

Da li je kvalitet štampe i dorade bitan?

Kao i kod svih proizvoda i u grafičkoj industriji kvalitet štampe i dorade ogledalo je pre svega štamparije, a onda i klijenta/firme koja se odlučila da sa štamparijom sarađuje.

Dakle kvalitet štampe je jako bitan. Ako reklamni flajer nije dobrog kvaliteta, kakav će utisak potrošač steći o proizovdu ili uslizi koju želite da mu prodate?

Štamparija Proof može da se pohvali najsavremenijim mašinama i tehnikama štampe i dorade. Tu smo da Vam pomognemo sa dizajnom koji će da bude na flajeru, štampom istog, a onda i doradom.

Flajeri se koriste u marketingu već decenijama i to sa dobrim razlogom. Oni su jedan od najeftinijih načina za masovno reklamiranje. Odlični su za promociju muzičkih koncerata, festivala, radnji, restorana, noćnih klubova, teretana, sportskih klubova i za politički marketing.

Dizajn flajera treba da bude jednostavan i konkretan, ovde važi pravilo „manje je više“ jer treba da bude jasan na prvi pogled. Nikako ne sme da bude pretrpan informacijama jer to ima odbojan efekat.

Ako imate više proizvoda i informacija koje želite da prikažete, da ne bi došlo do zagušenja bolje rešenje je uraditi prospekt. Prospekt je A4 formata, savijen tako da neotvoren deluje kao letak.

Standardne veličine flajera su A6 ili A5 formata.Flajeri stamparija Beograd flajeri cenovnik

 

A6 flajeri - komercijalni flajer

Desno na nasem sajtu je AKCIJSKI kalkulator i namenjen je samo za proračun cene izradu flajera A6 i A5 formata, koji se izradjuju isključivo na 135 gr mat papiru. Štampa je kolorna sa obe strane flajera. Kalkulator je napravljen da olakša kupcima odabir flajera, proverite koliko rok izrade utiče na cenu flajera. Cene su izražene u evrima bez PDV-a i plative su u dinarskoj protivvrenosti po sredjem kursu narodne banke. Stampa flajera u stampariji Proof se radi na novoj digitalnoj masini Xerox Versant 4100 i ofset masinama

 Stamparija flajeri Vozdovac Stampa flajera

7 elemenata koje svaki flajer treba da sadrži

Sve jača tržišna konkurencija tera nas da koristimo najrazličitije metode marketinga i reklamiranja kako bismo uspeli da prodamo naš proizvod ili uslugu. Flajeri su zasigurno jedan od dobrih načina da se dopre do velikog broja korisnika. Za razliku od digitalnih oblika reklamiranja, štampani material je nešto što dolazi direktno u ruke potencijalnog kupca i neminovno privlači njegovu pažnju. Čak i nakon dan dva, osoba će naći taj flajer na stolu i setiti se baš Vas.

Međutim, da bi ta osoba poželela da obavi kupovinu ili koristi Vaše usluge, potrebno je da flajer bude profesionalno dizajniran, da ima kombinaciju boja koja je prijatna za oko i da sadrži sledeće elemente:

1. Kontakt informacije

Ovo se nekako već podrazumeva, ali ipak nije zgoreg napomenuti. Ukoliko je flajer bez tačnih kontakt podataka o Vašoj firmi teško da će doći do kupovine. Uvek dvaput proverite adresu, mejl adresu i broj telefona

 

2. Jasan i upadljiv naslov

Na ovaj način Vi prenosite poruku u deliću sekunde. Ukoliko naslov zaintrigira potencijalnog kupca, biće spreman da odvoji još minut svog vremena i pročita detaljnije o čemu se radi

 

3. Logo

Jedan od načina da postanete prepoznatljivi kupcima je da imate lepo dizajniran logo. Bilo bi dobro da boje na flajeru uskladite tako da logo dođe do izražaja, a da pritom ne odudara od ostatka slike.

 

4. Tekst koji će Vas izdvojiti od drugih

Pokušajte da, u par reči ili rečenica, objasnite po čemu se razlikujete od konkurencije i šta je to što samo Vi imate da ponudite.

Flajeri Beograd

 

5. Liste ili grafikone

Ljudski mozak mnogo brže i lakše obrađuje liste ili grafikone nego blokove teksta. Zbog toga će veći efekat imati onaj flajer koji sadrži ove elemente.

 

6. Kvalitetne fotografije

Ukoliko koristite fotografije lošeg kvaliteta u dizajnu Vašeg flajera, teško da ćete ostvariti dobar prvi utisak. Naprotiv, to Vam može naneti više štete nego koristi. Zbog toga je bitno koristiti profesionalne fotografije i kvalitetnu štampu.

 

7. Linkove ka stranicama na društvenim mrežama

Ukoliko imate Fejsbuk ili neku drugu stranicu na kojoj detaljno predstavljate Vašu firmu, obavezno postavite link na flajer. Ovo je naročito korisno ukoliko ta stranica ima veliki broj pratilaca, jer to govori o popularnosti i kredibilitetu Vašeg brenda.

Flajeri(cenovnik)

Flajeri cenovnik imate u nasem kalkulatoru za flajere. Stampa flajera je moguca i u malim tiražima napretkom digitalnih masina.

 

 

Heidelberg znak stamparija

Mutoh znak stamparija

Xerox znak stamparija

 

  • Copyright 2023 © Štamparija PROOF
  • Bulevar Peka Dapčevića 37
  • 11040 Beograd, Srbija
  •  stari naziv ulice Kumodraška 253 
  • tel: 011/ 396 11 56, 011/396 11 78  
  • office@stamparija.rs